perjantai 17. tammikuuta 2014

Ravintolavinkki Tallinnaan: SfääR

Maanantaina Tallinnassa oli suunnitelmissa syödä vähän paremmin meikän piikkiin, reissu kun oli poikaystävälle myös syntymäpäivälahja. Yritin ennakkoon kartoittaa paikkoja, mutta lopulta tilanne oli se, että seisoin Viru-keskuksen edustalla ja selasin kohmeisin sormin Foursquaresta ravintolavinkkejä.
Nimi SfääR herätti jonkinlaisen reaktion, olin melko varma kuulleeni siitä aiemmin. Navigoitiin ravintolalle, jonka yhteydessä oli myös vaatekauppa. Taustalla soi Cut Copy ja totesimme paikan olevan melkoinen hipsteriyden ruumiillistuma.

Kävimme pöytään, olimme alkuun ainoat asiakkaat paikalla. Lista oli monipuolinen ja kiinnostava, vaikkei vege-vaihtoehtoja turhan montaa ollutkaan. Minulle tehtiin ensin vahingossa katkarapu-versio vuohenjuustobruchetasta. Inhoan ravintoloissa "valittamista", mutta tarjoilija otti asian tosi hyvin ja sain vauhdilla punajuuri-vuohenjuustobruchetan. Oli muuten hyvää, vuohenjuusto oli  saatu jotenkin ihanan vaahtomaiseksi.
Pääruuaksi söin tomaattikeittoa, tykkäsin siitäkin kovin, mukavan mausteista kylmänä päivänä. Juomapuolella siidereitä oli muutamaa eri sorttia, brittiläistä Aspall'ia ja jotakin erikoisempaa ranskalaista. Palvelu pelasi ja paikan tunnelma oli minun makuuni. Aika cool, mutta ei sellaisella teennäisellä tavalla, vaan lämpimällä. En silti välttämättä veisi äitiäni tänne...

Kaksi ruokalajia ja kaksi juomaa per naama kustansivat alle viisi kymppiä, ei valittamista. Suosittelen.

// The most hipster place in Tallinn: SfääR.

5 kommenttia:

  1. Täytyypä ehkä joskus vierailla tuolla, pitää ainakin laittaa nimi muistiin. Sun kirjoitustyyli on tosi kivaa lukea:) ja sun blogissa on hienoja kuvia!
    http://training-diaries.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Tykkäsin ravintolasta todella paljon, kannattaa käydä! Kiitos kivasta kommentista : )

    VastaaPoista
  3. Ihanan näköinen ja oloinen paikka, täytyykin pitää mielessä! :)

    VastaaPoista
  4. Mä olen tästä paikasta kanssa kuullu nyt viime aikoina useammassa yhteydessä. Nouseva juttu siis! Mä joudun varmaan lähteen pian Tallinnaan, kun mulla on Kumukin tsekkaamatta, vaikka oon muuten kaupungissa käyny varmaan ainakin 20 kertaa...

    VastaaPoista