keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Maailman tärkein kirja

Joku kysyi kerran, mitä pelastaisin, jos taloni syttyisi palamaan.

Hetken mietittyäni totesin, että Minna Parikan kengät ja MacBook saisivat minun puolestani roihuta rauhassa, minä juoksisin karkuun kirjahyllyn kautta.

Ensimmäinen Harry Potter olisi listalla melko korkealla, olenhan elänyt taikamaailmassa 7-vuotiaasta lähtien.  Kaikkein tärkein pelastettava olisi kuitenkin Pikku Prinssi -kirja.

Sain sen lahjaksi rakkaalta kummitädiltäni, kun olin lapsi. Silloin kyseessä oli vain kaunis satu, mutta ajan myötä kirjaan on kasautunut paljon minulle henkilökohtaisesti tärkeitä merkityksiä. Palaan tarinan pariin aina silloin tällöin, ja jokaisella kerralla kirjasta tuntuu löytyvän jokin uusi sävy. Aina on jokin kohta, joka koskettaa eri tavalla kuin aiemmin.
Kirja on tuonut minulle paljon lohtua, lempeyttä, viisautta ja voimaa. Siksi onkin varsin sopivaa, että viime viikolla kylkeeni ikuistettiin Pikku Prinssi lintuineen muistuttamaan tästä.

Edellisen tatuointini, nilkassani olevan pääskysen, järkevyyttä epäröin hetken sen otettuani. Tästä olen kuitenkin täysin varma.

Kiitos Takomon Makelle, jälki on juuri sellaista, kuin toivoinkin.

// If my house was on fire, the first thing I'd save would be my dearest book, The Little Prince. Now, when it's on my skin for ever, I don't have to worry about that.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti